حمله احتمالي امريكا به سوريه
تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

در روزهای اخیر، تهدیدات کشورهای غربی درباره انجام اقدام نظامی علیه سوریه‌، بی‌سابقه‌‌ افزایش یافته است. در این میان، برخی منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند در پی ناکامی عوامل واسطه میان ایران و آمریکا برای توافق درباره سوریه، چشم‌انداز حمله نظامی به این کشور از همیشه جدی‌تر شده است.

 

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم اسرائیل مدعی شده، تلاش‌های اوباما برای رسیدن به توافق‌ با ایران بر سر سوریه جهت جلوگیری از انجام اقدام نظامی در این کشور‌ ‌ناکام‌ شده و بنابراین، هم‌اکنون نیروهای نظامی کشورهای گوناگون در سراسر خاورمیانه در حالت آماده باش کامل‌اند.

بنا بر ادعای دبکا، رئیس‌جمهور آمریکا دو واسطه را ‌‌ـ موازی ـ مسئول گفت‌و‌گو با ایران کرده بود؛ یکی از این دو، «جفری فلتمن»، معاون دبیر کل سازمان ملل و دیپلمات سابق آمریکایی بود که روز دوشنبه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

واسطه دیگر، سلطان قابوس، پادشاه عمان بود که برای دیدار با عالی‌ترین مقامات ایرانی به تهران سفر کرد؛ اما به نوشته دبکا، وی نیز نتوانسته ایران را در رسیدن به توافقی درباره سوریه متقاعد کند.

همچنین هشدار آیت الله خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر این که در صورت حمله آمریکا، همه خاورمیانه به آتش کشیده خواهد شد، پاسخی بوده که به سلطان قابوس داده شده است.

به این ترتیب، ارتش آمریکا به مراکز نظامی خود در منطقه مدیترانه و خلیج فارس دستور داده که در ‌آماده باش کامل باشند.

از سوی دیگر، ایران، روسیه و سوریه نیز نیروهای خود را در حال آماده باش قرار داده‌اند. این در حالی است که به واحدهای ارتش سوریه دستور داده شده پایگاه‌های خود را ترک کرده و در سراسر کشور پراکنده شوند.

افزون بر این، مقامات ارشد نظامی ده کشور در امان، پایتخت اردن دیدار کرده و درباره ابعاد حمله نظامی به سوریه ‌بحث کرده‌اند. در این نشست که ریاست آن با «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده، فرماندهان ارشد نظامی اردن، عربستان سعودی، قطر، ترکیه، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا شرکت داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، موضع‌گیری‌های شب گذشته جان کری، وزیر امور خارجه و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، حاکی از آن بود که دولت اوباما نمی‌خواهد از مواضع قبلی خود مبنی بر نشان دادن واکنش نظامی در صورت انجام حمله شیمیایی در سوریه عقب‌نشینی کند. این دو مقام آمریکایی، ضمن طرح ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، بشار اسد را به انجام جنایت متهم کردند.

به هر حال، مجموعه این تحولات حاکی از آن است که بحث حمله کشورهای غربی به سوریه، این بار بیش از همیشه جدی شده است.

گفتنی است، در آخرین تحولات در این زمینه، جنگنده‌های انگلیسی وارد قبرس شده و در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل نیز مدعی شده، اوباما تا ۴۸ ساعت آینده، تصمیم نهایی را درباره حمله به سوریه می‌گیرد.

کد خبر: ۳۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 269
بازدید کل : 38677
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي